Mi az a TPMS?
Jelentése az angol Tire Pressure Monitoring System
kifejezésből keletkezett mozaikszó, magyarra fordítva
Guminyomás-ellenőrző rendszer.
Használata 2014 november óta kötelező minden európai
unió területén üzembehelyezett új autók esetében.
Alapvetően 2 típusa ismert a direkt és az
indirekt rendszer.
Indirekt TPMS:
Az ABS jeladóba integrált rendszer
A kerék gördülési ellenállásából számolja a kerék becsült
nyomását. Hátránya, hogy nagymértékű nyomásvesztés esetén jelez csak, valamint indulás
előtt nem kapunk információt kerekeink nyomását illetően. Előnye a gondozásmentes kialakítás.
Direkt TPMS:
A kerekekben egyenként rögzített szenzor a szeleppel egy
egységet képez. Működése a benne elhelyezett elem
lemerüléséig biztosított, ezután az egész egységet cserélni szükséges.
Előnye a pontos guminyomás információ állóhelyzetben is.
Mivel a TPMS a gépjármű biztonsági felszereléseinek része,
ezért a tulajdonos köteles mindig üzemképes állapotban tartani!
Ellenkező esetben a jármű nem vehet részt a forgalomban!